2020 yılı, pandeminin etkisi ile dijitalleşme alanında önemli bir ivmelenmenin yaşandığı, aynı zamanda şirketlerin çalışma ortamlarını ve müşterilerine sundukları hizmetleri dijital kanallara taşıdığı bir yıl olmuştur.
İş Leasing, son yıllarda odağını dijitalleşmeye çevirmiş ve bu alanda öncü atılımlara imza atmıştır.
İş Leasing, sahip olduğu güçlü BT alt yapısı sayesinde pandemi süreci geçiş dönemini en hızlı ve en etkin şekilde gerçekleştiren şirketlerden biri olarak öne çıkmıştır.
İş Leasing bünyesinde, dijital dönüşümün bütünsel bir yaklaşımla gerçekleştirilmesi, iş stratejisinin önemli unsurlarından biridir. Reel sektöre olan finansman desteğini kesintisiz bir şekilde sürdüren İş Leasing, ürün ve hizmetlerinin hız ve kalite düzeyinin artırılarak verimli büyümesinin sağlanması amacıyla Bilgi Teknolojileri (BT) alanındaki en son yeniliklerin takipçisi konumundadır. Dijital dönüşüm, Şirket’in hedeflerine ulaşması yönünde önemli ve vazgeçilmez bir araç olarak görülürken, dijital teknolojinin beraberinde getirdiği yüksek kaliteli hizmet sunumu ile zaman ve maliyet riskleri azaltılmakta, karar-destek süreçlerinde önemli derecede verimlilik sağlanmakta ve Şirket’in tüm süreçlerinde pozitif değişim ve dönüşümler yaşanmaktadır.
İş Leasing müşterilerine sunduğu tüm hizmetlerin, teknolojik değişiklikler ve ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirilmesi amacıyla; veriye ulaşma ve inceleme, veri işleme hızını artırma, iş süreçlerini ve iş yapma şekillerini iyileştirme, dönüştürme ve stratejik karar alma süreçlerini esnek ve hassas ölçümler üzerine kurgulama kapasitesini artırmak da dâhil olmak üzere teknolojik altyapının gelişimine büyük önem vermektedir. Şirket bu doğrultuda, altyapı geliştirme ve iyileştirmeye yönelik birçok proje yürütürken, rakiplerinin uygulama ve altyapılarını da takip ederek gerek görülen alanlarda ek yatırımlar yapmaktadır.
Teknolojik altyapının geliştirilmesi ve dijitalleşme amacıyla yürütülen çalışmalar 2020 boyunca hızlanarak devam etmiştir. Salgın sürecinde alınan önlemler ile birlikte İş Leasing çalışanlarının uzaktan bağlantı yöntemi ile çalışabilmesine imkân verecek altyapı hazırlığı hızlı bir şekilde tamamlanmış ve uzaktan çalışma modeline geçilmiştir. Çalışanlara her türlü destek uzaktan bağlantı yöntemi ile verilebilmiş ve kesintisiz çalışma imkânı sunulmuştur. 2021-2023 dönemi için gereken donanım yatırımları da büyük ölçüde gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, şirket içerisinde e-imza altyapısı kurularak gereksiz kâğıt tüketiminin de önüne geçilmiştir.
İş Leasing, değişim ve dönüşüm vizyonu çerçevesinde, teknolojik altyapısını geliştirerek dijital dönüşümünü tamamlamak amacıyla 2019 yılında başlatmış olduğu kapsamlı bir proje yürütmektedir. Leasing süreçlerinin işletilmesinde kullanılmak üzere mevcut yazılımın, web tabanlı ve mobil destekli olacak şekilde yenilenmesini hedefleyen proje ile leasing penetrasyonunu artırmak için dijital satış zincirini kırmadan, müşteri yolculuğunun içine nüfuz edilmek suretiyle teklifin hazırlanmasından satın almanın gerçekleşmesine ve kiralananın devrine kadar tüm süreçler uçtan uca tasarlanmaktadır. Geri plandaki operasyonel süreçlerin de dijitalleşmesi sonucunda ve geliştirilecek ara yüzler sayesinde satış sürecinin içine girilerek müşteri yolculuğunun tam olarak baştan sona tamamlanması mümkün olabilecek, satış anında dijital teklif verebilme imkânlarının ortaya konulması sağlanacak ve dijital kanalların penetrasyon oranlarını yükseltme noktasında sağlayabileceği faydalardan yararlanılacaktır. Operasyonel ve tekrar eden işlerin önemli bir kısmının robotik (RPA) teknoloji ile otomatik hale getirilmesi amacıyla çalışmalar yürütülmektedir. Daha karmaşık süreçlerin ise yapay zekâ ile yürütülmesi konusunda planlamalar yapılmaktadır. Gerçekleştirilen teknolojik yatırımlarla Şirket’in tüm süreçlerindeki dijitalleşme kasları geliştirilmekte ve geleceğin leasing şirketi olma yolunda emin adımlarla ilerlenmektedir.
İş Leasing, dijitalleşme alanındaki başlıca hedeflerini;
olarak belirlemiştir.
2021-2023 yılları için öngörülen temel projeler kapsamında altyapı ve iş sürekliliği ön plana çıkmaktadır. Bu kapsamda;
hedeflenmektedir.
İş Leasing bilgi teknolojileri kapsamında yürüttüğü kolay ve hızlı çözümlerinin yanı sıra siber güvenlik, dijitalleşme ve finansal riskleri azaltmaya yönelik çalışmaları ile teknolojik alt yapısını güçlü ve güvenli hale getirmekte, iş yapma süreçlerinde verimliliği artırmaktadır.
|
Değer Yaratan Etkenler |
Göstergeler |
---|---|---|
Siber Güvenlik |
Teknoloji altyapısını güçlü ve güvenilir hale getirmek |
Bilgi güvenliği farkındalığı yaratmak için eğitim saatleri |
Farkındalık seviyesinin yüksek tutulması için bilgilendirme çalışmaları |
||
Bilgi güvenliği eğitimlerine katılım oranı |
||
Self servis şifre hizmetleri ve OTP kullanımı ile güvenlik seviyesinin artırılması |
||
Sızma testi çalışmaları |
||
İş sürekliliği ve yedeklilik çalışmaları |
||
Oltalama atak testi ile farkındalık çalışması |
||
Dijitalleşme |
Günlük operasyonel süreçlerde dijitalleşme sağlayarak verimliliği artırmak |
Elektronik imza kullanımının yaygınlaştırılması |
Dokümanların soft copy olarak imzalanması |
||
Sigorta poliçelerinin elektronik olarak iletilmesi |
||
Mutabakatlar için robotik süreçler kullanılması |
||
Elektronik doküman arşivi kullanımı |
||
Kolay Hızlı Çözümler |
Kurum işleyişinde verimliliği artırmak için teknolojik altyapıları kullanarak çözüm süreçlerini hızlandırmak |
Üretim ortamlarında robotik süreçler kullanımı |
Doğru raporlama ve hızlı analizler için iş zekâsı kullanımı |
||
Müşteri talepleri için çevrimiçi servis kullanımı |
||
Bölümler için İş Zekâsı Platformu üzerinden otomatik raporlamalar |
||
İş ortakları için İş Zekâsı Platformu üzerinden otomatik raporlamalar |
||
Finansal Sağlık |
Finansal riskleri minimum seviyeye indirgeme için çalışmalar yapmak |
İş Zekâsı Platformu üzerinden Erken Uyarı Sistemi kullanımı |
Finansal derecelendirme kurumları ile karar desteği sağlanması |
||
Kredilendirme kararlarının robotik süreçler ile desteklenmesi |
Satış Sonrası Hizmetler ve Olağanüstü Durum Merkezi, İş Leasing’in müşteri odaklı hizmet yaklaşımının iki önemli unsurudur. Çağrı Merkezi altyapısı ile hizmet veren ve müşteri memnuniyetini sürekli kılmayı hedefleyen Satış Sonrası Hizmetler Birimi, müşterilerin satış sonrası destek talepleri için önemli bir hizmet noktasıdır. Son teknolojiler ile güncellenen Olağanüstü Durum Merkezi ise müşterilere tüm koşullar altında 7/24 kesintisiz hizmet verebilmenin güvencesidir.
İş Leasing; dijitalleşme, verimlilik, inovasyon kültürü ile pekişen ve müşteri deneyimini sürekli iyileştiren hizmet modeliyle 2020 yılında da en çok tercih edilen şirketlerden biri olmuş ve müşteri adedi bazında pazar payını %12,7’ye çıkarmıştır.
İş Leasing’in Bilgi Teknolojileri Bölümü, ihtiyaç duyulan hizmetlerinin büyük bir bölümünü dâhili olarak vermek üzere yapılanmış olup;
Sistem Geliştirme ve Yazılım |
Yazılım proje tasarımı, geliştirilmesinin sağlanması, test ve kullanıma alım süreçleri, |
Altyapı ve Güvenlik Projeleri |
Altyapı ve güvenlik projeleri tasarım ve geliştirilmesi, |
Tedarikçi ve Kontrat Yönetimi |
Kritik uygulama ve sistem devamlılığı için hizmet düzeyi sözleşmeleri yönetimi ve performans ölçümü, |
Yardım Masası |
Kullanıcı sorun ve taleplerinin çözümlenmesi, |
İş Sürekliliği |
Sistem yedekleme, olağanüstü durum merkezi yönetimi, |
Denetim ve Uyumluluk |
COBIT, BDDK Bilgi Sistemleri Tebliği ve BT yükümlülüklerine ilişkin yasal uyum, |
olmak üzere, yazılım geliştirme haricindeki tüm BT temel süreçlerinden sorumludur.
İş Leasing, verilerin güvenliğini ve gizliliğini sağlamak için titizlikte çalışırken, güvenlik alanındaki teknolojik gelişmeleri takip etmekte ve ihtiyaçlar doğrultusunda yeni teknolojik yatırımları bünyesine katmaktadır. Şirket, gerçekleştirdiği eğitim ve farkındalık uygulamaları ile tüm çalışanlarının güvenlik kültürünü güncel tutmaya çalışmaktadır. İş Leasing bilgi güvenliğinin temininde; güvenlik duvarları, veri kaybı önleme ve dosya şifreleme yazılımları gibi güvenlik ürünleri, bilgi sistemlerine erişimde kimlik doğrulama ve yetkilendirme mekanizmaları ile inkâr edilemezlik ve sorumluluk atama imkânları veren teknikler kullanılmaktadır. Güvenlik ürünlerinin çıktıları Bilgi Teknolojileri Bölümü tarafından günlük ve aylık periyotlarda raporlanmaktadır.
BDDK tarafından yayınlanan Faktoring ve Finansal Kiralama Şirketlerinin Bilgi Sistemleri Denetimlerine İlişkin Tebliğ kapsamında bağımsız bir denetim firması tarafından uyumluluk denetimleri yapılmış ve denetim sonucunda İş Leasing sektör ortalamasının üzerinde başarılı bir sonuç almıştır. Bununla birlikte, İş Bankası Bilgi ve İlgili Teknolojiler İçin Kontrol Hedefleri (COBIT) denetimleri kapsamında bağımsız denetim firması tarafından konsolide denetimler yapılmakta ve bulgular raporlanmaktadır.
2020 yılında BT kapsamında uzaktan çalışma altyapısına SMS doğrulama sistemi eklenerek güvenlik seviyesi yükseltilmiş, web tabanlı internet uygulamaları SSL sertifikaları ile şifrelenerek çalışır hale getirilmiştir. Yedekleme alt yapısı genişletilerek farklı ortamlara yedekleme alabilme imkânı hayata geçirilmiş ve verilerin bulunduğu depolama ünitesi yenilenmiştir.
Müşteri verileri ve verilerin gizliliği, İş Leasing’de özenle işlenen bir konudur ve bu kapsamda herhangi bir doğrulanmış şikâyet vakası tespit edilmemiştir.
İş Leasing, bilgi güvenliğini koruyarak, güvenli ve kesintisiz hizmet (örneğin siber tehditler) verilmesini engelleyebilecek tüm risklere karşı önlem almaktadır.
Paydaş Görüşü
Leasing sektörünün, kaynakların verimli kullanılması için finansmana erişimi kısıtlı olan sektörlerdeki yatırımlara sağladığı finansal çözümler ile sürdürülebilir bir sektör olduğuna inanıyoruz. Etkin iş etiği uygulamaları ile güvenilir bir iş ortağı olarak değerlendirdiğimiz İş Leasing, verimliliği yüksek projelere sağladığı finansman desteği ile daha sürdürülebilir bir ekonomiye ve çevreye katkıda bulunmaktadır. Sürdürülebilir büyüme, değer yaratma, çevrenin korunması ve sosyal hayatın geliştirilmesine yönelik başarılı yaklaşımlarının yanında İş Leasing’in, yenilenebilir enerji ve geri dönüşüm projelerine desteklerini sürdürmesini beklemekteyiz.
İçinde bulunduğumuz dijital çağda tüm yaşam ve çalışma alanlarındaki artan teknolojik gelişmelerin etkinliği, bu süreç dışında kalanların sürdürülebilir bir yapı oluşturmasını ve gelecek kuşaklara bu yapıyı aktarmalarını imkânsız kılmaktadır. Bu nedenle dijital çağın bir parçası olmak ve buna entegre olmak sürdürülebilir bir gelecek için zorunluluktur. İş Leasing Covid-19 salgını sürecinde dijital çağın gerekliliklerini yerine getiren kurumsal altyapısı ve güncel teknolojik gelişmelere duyarlı yaklaşımı doğrultusunda devreye aldığı uzaktan erişim çözümleri ile iş sürekliliğini sağlayabilmiştir. Tüm iletişim kanallarını açık ve erişilebilir durumda tutarak sosyal ve çevresel yaşamın değişken koşullarına hazırlıklı bir yaklaşım benimsemiş olan İş Leasing, müşteri memnuniyeti odaklı politikaları, geçmişten günümüze gelen iş etiği uygulamaları ve yönetimin bu konudaki hassasiyeti ile müşteri ilişkilerini başarıyla sürdürmektedir.
YAVUZ KART
CFO, Enka