İş Leasing, finansal kiralama sektörünün öncü şirketlerinden biri olarak rekabetçi gücünün bilinci ve farkındalığı ile dijital teknolojilerin iş süreçlerine entegrasyonunu benimseyerek geleceği yakalamaktadır.
dijitalleşmeye çevirmiş, ulusal ve uluslararası gelişmeleri yakından takip ederek bu alanda öncü atılımlara imza atmıştır. İş Leasing bünyesinde, dijital dönüşümün bütüncül bir biçimde ele alınması, iş stratejisinin önemli unsurlarından biridir. Reel sektöre olan finansman desteğini kesintisiz bir şekilde sürdüren İş Leasing, ürün ve hizmetlerinin hız ve kalite düzeyinin artırılarak verimli büyümenin sağlanması amacıyla Bilgi Teknolojileri (BT) alanındaki en son yeniliklerin takipçisi konumundadır. Dijital dönüşüm, Şirket’in hedeflerine ulaşması yönünde önemli ve vazgeçilmez bir araç olarak görülürken, dijital teknolojinin beraberinde getirdiği yüksek kaliteli hizmet sunumu ile zaman ve maliyet riskleri azaltılmakta, karar-destek süreçlerinde önemli derecede verimlilik sağlanmakta ve Şirket’in tüm süreçlerinde pozitif değişim ve dönüşümler yaşanmaktadır.
İş Leasing müşterilerine sunduğu tüm hizmetlerin, teknolojik değişiklikler ve ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirilmesi amacıyla; veriye ulaşma ve inceleme, veri işleme hızını artırma, iş süreçlerini ve iş yapma şekillerini iyileştirme, dönüştürme ve stratejik karar alma süreçlerini esnek ve hassas ölçümler üzerine kurgulama kapasitesini artırmak da dâhil olmak üzere teknolojik altyapının gelişimine büyük önem vermektedir. Şirket bu doğrultuda, altyapı geliştirme ve iyileştirmeye yönelik birçok proje yürütürken, güncel uygulama ve altyapıları da takip ederek gerek görülen alanlarda ek yatırımlar yapmaktadır.
Teknolojik altyapının geliştirilmesi ve dijitalleşme amacıyla yürütülen çalışmalar 2021 boyunca da artan ivme ile devam etmiştir.
İş Leasing’in, değişim ve dönüşüm vizyonu çerçevesinde, teknolojik altyapısını geliştirerek dijital dönüşümünü tamamlamak amacıyla kapsamlı bir proje yürütülmekte olup 2021 yılında da proje çalışmalarına devam edilmiştir. Leasing süreçlerinin işletilmesinde kullanılmak üzere mevcut yazılımın, web tabanlı ve mobil destekli olacak şekilde yenilenmesini hedefleyen proje ile leasing penetrasyonunu artırmak için dijital satış zincirini kırmadan, müşteri yolculuğunun içine nüfuz edilmek suretiyle teklifin hazırlanmasından satın almanın gerçekleşmesine ve kiralananın devrine kadar tüm süreçler uçtan uca tasarlanmaktadır. Geri plandaki operasyonel süreçlerin de dijitalleşmesi sonucunda ve geliştirilecek ara yüzler sayesinde satış sürecinin içine girilerek müşteri yolculuğunun tam olarak baştan sona tamamlanması mümkün olabilecek, satış anında dijital teklif verebilme imkânlarının ortaya konulması sağlanacak ve dijital kanalların penetrasyon oranlarını yükseltme noktasında sağlayabileceği faydalardan yararlanılacaktır. Sistem altyapısının bakım, süreklilik ve güncelliğinin devamlılığına ilişkin yürütülen proje kapsamında altyapının bir veri merkezinde private cloud olarak konumlandırılması için fizibilite çalışması tamamlanmış, altyapının konumlanacağı güncel ekipmanların siparişlerinin tedariki beklenmektedir. Tedarik sürecinin tamamlanması ile birlikte altyapı veri merkezine aktarılacak, olağanüstü durum merkezi İstanbul’a daha uzak bir lokasyon olan Ankara’ya taşınacaktır. Operasyonel ve tekrar eden işlerin önemli bir kısmının robotik (RPA) teknoloji ile otomatik hale getirilmesi amacıyla çalışmalar yürütülmektedir. Daha karmaşık süreçlerin ise yapay zekâ ile yürütülmesi konusunda planlamalar yapılmaktadır. Yeşil Dönüşüm Vizyonu doğrultusunda gerçekleştirilen teknolojik yatırımlarla Şirket’in tüm iş süreçlerindeki dijital dönüşüm yolculuğu tüm hızıyla devam etmekte olup geleceğin leasing şirketi olma yolunda emin adımlarla ilerlenmektedir.
İş Leasing, dijitalleşme alanındaki başlıca hedeflerini;
Teknolojik altyapının daha çevik ve daha güçlü hale getirilmesi
Tüm iş süreçlerinde önemli bir yer edinen robot teknolojisi, yapay zekâ, makine öğrenimi ve büyük veriyi anlamlandırmadaki çözüm süreçlerinin hızlandırılması
Müşterilerine doğru ürünü sunma, fiyatlama, risk yönetimi vb. alanlarında veri analitiğinden etkin şekilde faydalanılması ve
Dijital kanalları daha etkin kullanan modern bir iletişim alt yapısının entegre edilmesi
olarak belirlenmiştir.
2022-2024 dönemi için öngörülen temel projeler kapsamında yazılım geliştirme, altyapı ve iş sürekliliği ön plana çıkmaktadır. Bu kapsamda;
Şirket kullanımındaki eskimiş donanımların değişimi ve bunların uygun bir şekilde imhası veya bağışlanması,
Yazılımların en güncel versiyonlarının kullanımının sağlanması,
Müşterilerin ödeme kanallarının arttırılması amacı ile kredi Kartı ile ödeme imkanı tanınması,
Uzaktan çalışma altyapısının değişen ihtiyaçlar doğrultusunda sürekli olarak güncellenmesi, bu kapsamda ofiste bulunan masaüstü bilgisayarlara bağımlılığın kaldırılarak kullanımdan kaldırılması yolu ile enerji tasarrufu sağlanması,
Personelin Bilgi Teknolojileri ekiplerine bağımlılığının azaltılmasına yönelik sistem şifrelerini self servis olarak yenileyebilmelerini sağlayacak altyapının kurulması.
Mevcut sistemlerimizin yönetiminin private cloud kapsamında bir veri merkezine devredilmesi sağlanarak altyapı güvenliği ve sürekliliğinin güçlendirilmesi,
Santral altyapısının geliştirilmesi ile masaüstü telefonlara bağımlılığın ortadan kaldırılması ile verimli iletişim sağlanması,
Son kullanıcı tarafından kullanılan masaüstü ve dizüstü bilgisayarların güncelliğinin, sürekliliğinin sağlanması amacı ile tek merkezden client yönetimi teknolojisinin hayata geçirilmesi,
Yapay zekâ ve robot teknolojilerinden yararlanılarak operasyonel süreçlerin iyileştirilmesi, verimliliğin artırılarak insan kaynağından tasarruf edilmesi ve müşteri memnuniyetinin artırılması,
Disk şifreleme uygulaması ile personelin uzaktan çalışma aşamasında kullandığı cihazların güvenliğinin sağlanması,
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) süreçlerinin en iyi şekilde yönetilmesi ve gelişen ihtiyaçların karşılanması için altyapının güncellenmesi
hedeflenmektedir.
Satış Sonrası Hizmetler ve Olağanüstü Durum Merkezi, İş Leasing’in müşteri odaklı hizmet yaklaşımının iki önemli unsurudur. Çağrı Merkezi altyapısı ile hizmet veren ve müşteri memnuniyetini sürekli kılmayı hedefleyen Satış Sonrası Hizmetler Birimi, müşterilerin satış sonrası destek talepleri için önemli bir hizmet noktasıdır. Son teknolojiler ile güncellenen Olağanüstü Durum Merkezi ise müşterilere tüm koşullar altında 7/24 kesintisiz hizmet verebilmenin güvencesidir.
İş Leasing; dijitalleşme, verimlilik, inovasyon kültürü ile pekişen ve müşteri deneyimini sürekli iyileştiren hizmet modeliyle 2021 yılında da en çok tercih edilen şirketlerden biri olmuş ve müşteri adedi bazında pazar payını %13,3’e çıkarmıştır.
İş Leasing’in Bilgi Teknolojileri Bölümü, ihtiyaç duyulan hizmetlerinin büyük bir bölümünü dâhili olarak vermek üzere yapılanmış olup;
olmak üzere, yazılım geliştirme haricindeki tüm BT temel süreçlerinden sorumludur.
İş Leasing, verilerin ve bilgilerin güvenliğini ve gizliliğini sağlamak için titizlikte çalışırken, güvenlik alanındaki teknolojik gelişmeleri takip etmekte ve ihtiyaçlar doğrultusunda yeni teknolojik yatırımları bünyesine katmaktadır. Şirket, gerçekleştirdiği eğitim ve farkındalık uygulamaları ile tüm çalışanlarının güvenlik kültürünü güncel tutmaya çalışmaktadır.
İş Leasing bilgi güvenliğinin temininde; güvenlik duvarları, veri kaybı önleme ve dosya şifreleme yazılımları gibi güvenlik ürünleri, bilgi sistemlerine erişimde kimlik doğrulama ve yetkilendirme mekanizmaları ile inkâr edilemezlik ve sorumluluk atama imkânları veren teknolojiler kullanılmaktadır. Güvenlik ürünlerinin çıktıları Bilgi Teknolojileri Bölümü tarafından günlük ve aylık periyotlarda raporlanmaktadır.
BDDK tarafından yayınlanan Finansal Kiralama, Faktoring ve Finansman Şirketlerinin Bilgi Sistemleri Denetimlerine İlişkin Tebliğ kapsamında bağımsız bir denetim firması tarafından uyumluluk denetimleri yapılmış ve denetim sonucunda İş Leasing başarılı bir sonuç almıştır. Bununla birlikte, İş Bankası Bilgi ve İlgili Teknolojiler İçin Kontrol Hedefleri (COBIT) denetimleri kapsamında bağımsız denetim firması tarafından konsolide denetimler yapılmakta ve bulgular raporlanmaktadır.
2021 yılında BT kapsamında uzaktan çalışma güvenliği için personel kullanımındaki cihazlara disk şifreleme uygulaması eklenmiş olup cihaz güvenlikleri sağlanmıştır. Uzaktan cihaz yönetimi ile tüm bileşenlerin güncel uygulamalar kullanması sağlanmış olup güvenlik seviyeleri arttırılmıştır. İş Leasing sistemlerinin Private Cloud kapsamında bir veri merkezi tarafından yönetilmesi kapsamında çalışmalar yıl içerisinde tamamlanmış olup geçişler 2022 yılı içerisinde tamamlanacaktır.
İş Leasing, bilgi güvenliğini koruyarak, güvenli ve kesintisiz hizmet (örneğin siber tehditler) verilmesini engelleyebilecek tüm risklere karşı önlem almaktadır.