Hizmetler
Müşteri memnuniyetini başlıca hedefi olarak belirleyen İş Leasing, konusunda uzman profesyonellerden oluşan kadrosu ile müşterilerine özel tasarlanmış, esnek ve kaliteli leasing çözümleri sunmaktadır.
İş Leasing, yoğun rekabete rağmen sektörde elde ettiği başarılı sonuçların, müşterilerin beklentilerini karşılama ve fark yaratan hizmet sunma kabiliyeti ile doğrudan ilişkili olduğuna inanmaktadır. Şirket’in sahip olduğu finansal, teknolojik ve lojistik kaynaklarına dayalı avantajları arasında;
bulunmaktadır.
İş Leasing, müşterilerinin mali yapılarına uygun, nakit döngüleriyle uyumlu, kısa ve uzun vadede kârlılıklarını artıracak alternatif çözümler üretmeye odaklanmaktadır.
2016 yılında da etkin ve verimli iş stratejilerini başarılı performans sonuçlarına dönüştüren İş Leasing, finansal kiralama ürününü daha yaygın bir müşteri tabanına sunma çabalarını aralıksız sürdürmüş ve leasing işlemleri için en çok tercih edilen şirketler arasında yer almaya devam etmiştir.
Portföy
İş Leasing için risk yönetimi, büyüme ve gelişmenin temel taşlarından biridir. Birçok farklı sektöre finansman desteği sunan Şirket, risklerini farklı sektörlere dengeli bir şekilde dağıtmakta ve portföyünü en verimli noktada, sürdürülebilir bir dengede tutmaktadır.
İş Leasing, uyguladığı gelişmiş risk yönetim sistemleri ve yerleşik risk kültürü sayesinde portföy risk dağılımını etkin biçimde yönetmektedir. Türkiye çapındaki yaygın hizmet ağı sayesinde müşteri portföyünde geniş bir coğrafi dağılım ve sektörel çeşitlilik sağlayan Şirket, sektör ortalamasının altındaki sorunlu alacak oranı ile de dikkat çekmektedir.
2016 yılında, hizmet verdiği müşteri adedi %17, işlem adedi ise %14 artış gösteren İş Leasing, fark yaratan hizmetleriyle yeni işletmeleri düzenli bir şekilde portföyüne dahil etmekte, bu doğrultuda kiralama konusu ekipmanlar geniş bir yelpazeye yayılırken ürün çeşitliliği de sağlanmaktadır.
İş Faktoring
İş Faktoring, bir Türkiye İş Bankası iştiraki olarak 1993 yılında kurulmuştur. Çeşitli sektör ve ölçekte şirketlerden oluşan geniş bir müşteri kitlesine sahip olan İş Faktoring, İstanbul’daki Genel Müdürlüğü, Ankara, Gebze, Adana ve Bursa’da faaliyet gösteren 4 şubesi ile finansman, garanti ve tahsilat yolu ile yurt içi ve uluslararası piyasalarda faktoring hizmeti sunmaktadır. İş Faktoring, kuruluşundan beri dünyanın en önemli uluslararası faktoring inisiyatifi olan Factors Chain International (FCI)’ın bir üyesidir. Şirket, bu üyeliği kapsamında müşterilerinin uluslararası faktoring işlemlerine yaygın muhabir ağı ile destek vermektedir.
2016 yılını faktoring alacakları bazında sektör lideri olarak tamamlayan İş Faktoring, sürdürülebilir büyümesini devam ettirmiştir. 31 Aralık 2016 itibarıyla toplam faktoring alacakları 2,9 milyar TL’ye ulaşan Şirket, kredi büyümesi, kârlılık ve sorunlu alacaklar performansında sektörden pozitif ayrışmıştır.
2016 yılını, 9,2 milyar TL ciro, 3 milyar TL aktif büyüklüğü ile tamamlayan İş Faktoring, 33 milyon TL net kâr elde etmiştir.
Fitch Ratings 16 Aralık 2016 tarihli derecelendirme raporunda İş Faktoring’in uzun vadeli döviz cinsinden notu ve ulusal kredi notunu BBB- olarak, görünümü ise negatif olarak belirlemiştir.
Bilgi Teknolojileri
İş Leasing, iş süreçlerinde sürdürülebilir ve verimli bir büyüme sağlamak açısından teknolojinin en önemli araç olduğunun bilinciyle, bu alandaki yatırımlarını 2016 yılında da kesintisiz sürdürmüştür.
Şirket bünyesinde hayata geçirilen İş Zekası platformu, iş akışlarındaki trendlere ve ileri dönük projeksiyonlara erişim ve verinin yönetim kararları içinde daha etkin kullanımına aracılık etmesi amacıyla sürekli olarak geliştirilmektedir.
Kredi tahsis modelleme ve karar mekanizması otomatizasyonu projesine başlanmış olup, özellikle belli bir ölçeğin altındaki işlemlerin tahsis başvurularının sistem tarafından değerlendirilerek çok hızlı cevaplanmasını ve bu sayede gerek çalışan verimliliğini artırmak gerekse tahsis kararlarında kalibrasyon sağlamayı öngören projenin 2017 yılında tamamlanması hedeflenmektedir.
Satış Sonrası Hizmetler ve Olağanüstü Durum Merkezi İş Leasing’in müşteri odaklı hizmet yaklaşımının iki önemli unsurudur. Çağrı merkezi altyapısı ile hizmet veren ve müşteri memnuniyetini sürekli kılmayı hedefleyen Satış Sonrası Hizmetler Birimi, müşterilerin satış sonrası destek talepleri için önemli bir hizmet noktasıdır. Son teknolojiler ile güncellenen Olağanüstü Durum Merkezi ise müşterilere tüm koşullar altında 7/24 kesintisiz hizmet verebilmenin güvencesidir.
İnsan Kaynakları ve Eğitim
İş Leasing’in insan kaynakları stratejisi; “insan kaynağını” Şirket vizyon, misyon ve hedefleri doğrultusunda en iyi şekilde yöneterek; katma değeri yüksek, sektörde fark yaratacak, Şirket’in rekabet düzeyini en yüksek seviyeye çıkartacak bir ekip oluşturmaktır. Bu doğrultuda belirlenen insan kaynakları misyonu ise leasing sektöründe en çok çalışılmak istenen şirket olmak ve çalışan memnuniyetinin sürekliliğini sağlamaktır.
İş Leasing, belirlemiş olduğu stratejiler paralelinde, İK uygulamalarını sağlam temeller üzerine kurgulamayı ve iş süreçlerindeki operasyonel verimliliği artırmayı hedeflemektedir. Gelişen ve değişen beklentiler ve iş yapış şekilleri ışığında, tüm işe alım, terfi, eğitim ve performans değerlendirme süreçlerinde aktif olarak kullanılan davranış özellikleri ve becerileri içeren Yetkinlik Sözlüğü, insan kaynakları alanındaki uzman iş ortağı SHL’nin danışmanlığında güncellenmiştir. Ayrıca tüm insan kaynakları ve performans yönetimi süreçleri yeni bir yazılım platformuna taşınmakta olup, 2017 yılı içinde çalışanların self-servis hizmet alacakları bir yapıya dönüşecektir.
İş Leasing açısından bireysel etkinlik ve verimlilik, kurumsal başarının temelini oluşturmaktadır. Bu amaçla gelişen iş ihtiyaçlarını İş Leasing, çalışanlarının mesleki ve kişisel gelişimlerini desteklemeye odaklı, kariyer planlarına uygun, kültürel boyutun da dahil edildiği, sistematik eğitim çalışmaları yürütmektedir. Şirket bu kapsamda; iş planları, bölümlerin eğitim ihtiyaç analizleri ve performans çıktıları ışığında oluşturmakta olduğu Gelişim Akademisi ile tüm çalışanlarına teknik ve yetkinlik gelişimi sağlayacak eğitimler planlamaktadır.
Şirket’in başarılı olduğu alanların tespiti ve geliştirmesi gereken alanların ortaya çıkarılması için Çalışan Etkinliği Anketi düzenli olarak gerçekleştirilmektedir. Anket sonuçları doğrultusunda gelişim alanlarını hedefleyen yol haritası elde edilerek, gerekli aksiyon planları uygulanmaktadır.
Şirket ve çalışanlar arasındaki iletişimi artırmak üzere kurulan ve çalışanların çalışma ortamı, kurumsal iklim ve önem verdikleri tüm konularda görüşlerini ortaya koyarak iyileştirme önerileri sunabilmelerini sağlayan Çalışan Komitesi, çalışanların sesini dinlemeyi sürdürmektedir.
2016 yılında çalışan bağlılığını daha da güçlendirecek, çalışanların iş saatleri dışında da paylaşımda bulunabilecekleri ve sosyal aktivitelerle bir araya gelmelerini sağlayacak Sosyal Aktivite Kulübü kurulmuştur. Gönüllü çalışanlar tarafından oluşturulan ve Şirket tarafından desteklenen kulüp, belirli periyodlarda gösteri, etkinlik ve geziler düzenlemekte olup, aktivitelerine 2017 yılında da devam edecektir.