Müşteri odaklı hizmet modelini, müşterilerin yatırım ihtiyaçlarına özgün çözüm üretme ve profesyonel ekibinin uzmanlığı üzerinde temellendiren İş Leasing, sektöründe önemli rekabet üstünlüğüne sahiptir. Güçlü bir kanal yönetimi stratejisi uygulayan Şirket’in satış faaliyetleri; Türkiye İş Bankası şubeleri, satıcılar ve doğrudan pazarlama olmak üzere üç ayrı kanal üzerinden yürütülmektedir. İş Bankası’nın yurt genelinde yaygın şube ağı İş Leasing’e yüksek bir erişim ve hizmet avantajı sunmakta, geliştirilen güçlü sinerji işlem hacmine yansımaktadır. Satıcı firmalarla verimlilik esasına dayalı bir işbirliği tesis eden İş Leasing, satıcı kaynaklı işlemlerin portföy içerisindeki payının sağlıklı bir şekilde gelişimine ve kanal etkinliğinin artırılmasına yönelik çalışmalarını sürdürmektedir. Halen müşterilerin aldıkları hizmet sürecine ilişkin memnuniyet seviyelerinin ölçüldüğü anket uygulamaları daha da etkinleştirilerek devam ettirecek olup, müşterilerden gelen geri bildirimler süreç ve müşteri deneyimine ilişkin tasarımlarda dikkate alınmaktadır. Şirket, rekabetçi finansman maliyetleriyle müşterilerinin mali yapılarına uygun, nakit akışlarıyla uyumlu çözümleri üretebilme yetkinliğine sahiptir. İş Leasing, 2020 yılında da hızlı, doğru ve verimli süreçlerle işleyen hizmet modeli ve odaklı iş stratejileriyle başarılı performans sonuçları elde etmiş; tercih edilen hizmet sağlayıcı kimliğini ileri taşıyarak, sektöre ve ekonomiye katkısını da sürdürmüştür.
İş Leasing, sağlıklı bir portföy ve etkin risk yönetiminin sürdürülebilir büyümenin temel gereklerinden olduğunun bilinciyle, teknoloji destekli gelişmiş risk yönetim sistemlerini kullanmakta, farklı disiplinleri bir araya getiren kredi politikaları ve risk yönetimi konusundaki yetkinliği ile kredi kalitesi görece yüksek, tabana yaygın, çevreye duyarlı ve kârlı bir portföy oluşturmaktadır. Risklerini finansman desteği sunduğu farklı sektörlere dengeli bir şekilde dağıtan Şirket, sektörel çeşitlilik ve geniş bir coğrafi dağılım gösteren dengeli portföy yapısını korumakta; buna dayalı olarak sektör ortalamasının altındaki sorunlu alacak oranı ile dikkat çekmektedir. Fark yaratan müşteri deneyimi ile müşteri tabanını sağlamlaştıran ve genişleten İş Leasing, 2020 yılında müşteri adedi bazında pazar payını %12,7’ye çıkarmıştır.
İş Leasing’in ana hissedarı olduğu iştiraki İş Faktoring 1993 yılında kurulmuştur. Çeşitli sektör ve ölçekte şirketlerden oluşan geniş bir müşteri kitlesine sahip olan İş Faktoring, İstanbul’daki Genel Müdürlüğü, Ankara, Tuzla(İstanbul), Adana, Bursa, İzmir ve İstoç(İstanbul)’da faaliyet gösteren altı şubesi ile finansman, garanti ve tahsilat yolu ile yurt içi ve uluslararası piyasalarda faktoring hizmeti sunmaktadır. İş Faktoring, kuruluşundan bu yana dünyanın en önemli uluslararası faktoring inisiyatifi olan Factors Chain International (FCI)’ın bir üyesidir. Şirket, bu üyeliği kapsamında müşterilerinin uluslararası faktoring işlemlerine yaygın muhabir ağı ile destek vermektedir.
2020 yılını 4,4 milyar TL toplam faktoring alacakları, 13,2 milyar TL ciro, 4,6 milyar TL aktif büyüklüğü ile tamamlayan İş Faktoring, bu dönemde 55,2 milyon TL net kâr elde etmiştir. Saha Kurumsal Yönetim ve Kredi Derecelendirme Hizmetleri A.Ş., 15 Ekim 2020 tarihli derecelendirme raporunda İş Faktoring’in uzun vadeli (ulusal) para notunu “AA‑”, görünümünü “Stabil” olarak, kısa vadeli (ulusal) para notunu ise “A1+”, görünümünü “Stabil” olarak belirlemiştir.
Reel sektöre olan finansman desteğini kesintisiz bir şekilde sürdüren İş Leasing, ürün ve hizmetlerinin hız ve kalite düzeyinin artırılarak verimli büyümesinin sağlanması amacıyla Bilgi Teknolojileri alanındaki en son yenilikleri takip etmektedir. Teknolojik altyapının geliştirilmesi ve dijitalleşme amacıyla yürütülen çalışmalar 2020 yılında hızlanarak devam etmiştir. Pandeminin başlaması sonrasında çalışanların uzaktan bağlantı yöntemi ile çalışabilmesine imkan verecek altyapı hazırlığı ivedilikle tamamlanmıştır.
İş Leasing bünyesinde, dijital dönüşümün bütünsel bir yaklaşımla gerçekleştirilmesi, iş stratejisinin önemli unsurlarından biri olup, müşterilere sunulan tüm hizmetlerin, teknolojik değişiklikler ve iş gereksinimleri doğrultusunda geliştirilmesi amacıyla; veri işleme hızını artırma, veriye ulaşma ve inceleme, iş süreçlerini ve iş yapış şekillerini iyileştirme, dönüştürme ve stratejik karar alma süreçlerini esnek ve hassas ölçümler üzerine kurgulama kapasitesini artırmak da dahil olmak üzere teknolojik altyapının gelişimine büyük önem verilmektedir. Bu doğrultuda, altyapı geliştirme ve iyileştirmeye yönelik birçok proje düzenli olarak devam ederken, rakiplerin uygulama ve altyapıları da takip edilerek gerek görülen alanlarda ek yatırımlar yapılmaktadır.
Dijitalleşme alanındaki faaliyetleriyle sektörden önemli ölçüde ayrışan İş Leasing, müşterilerin leasing ödemelerini tüm banka kartlarını kullanarak sanal ortamda ödemelerine olanak veren yeni bir hizmeti müşterilerinin kullanımına sunmuştur. Söz konusu hizmet sayesinde müşteriler leasing işlemlerini daha hızlı bir şekilde sonuçlandırma ve kredi kartı ile taksitlendirme imkanına sahip olurken, İş Leasing daha hızlı operasyonel süreçlerle emniyetli bir portföy oluşturabilecektir.
Satış Sonrası Hizmetler ve Olağanüstü Durum Merkezi İş Leasing’in müşteri odaklı hizmet yaklaşımının iki önemli unsurudur. Çağrı merkezi altyapısı ile hizmet veren ve müşteri memnuniyetini sürekli kılmayı hedefleyen Satış Sonrası Hizmetler Birimi, müşterilerin satış sonrası destek talepleri için önemli bir hizmet noktasıdır. Son teknolojiler ile güncellenen Olağanüstü Durum Merkezi ise müşterilere tüm koşullar altında 7/24 kesintisiz hizmet verebilmenin güvencesidir.
İş Leasing pandemi sürecinde çalışanlarını, müşterilerini ve diğer tüm paydaşlarını korumak ve riskleri asgariye indirgemek adına birçok önlem almıştır. Alınan hızlı aksiyonlar ve dijital yetkinlik sayesinde çalışanların neredeyse tamamının uzaktan/evden çalışmasına olanak sağlanmış ve salgın riski asgariye indirilmiştir. Bu dönemde iletişimin sürekli ve bilinen kanallar aracılığı ile olmasına önem verilmiş, sürekli olarak nabız tutularak, çalışanların ihtiyaç duydukları her alanda destek verilmesine özen gösterilmiştir. İş Leasing’de insan kaynakları süreçlerinin daha etkin yürütülebilmesi amacıyla proje faaliyetleri 2020 yılında da sürdürülmüş, dijitalleşme kapsamında bazı insan kaynakları süreçleri, elektronik ortama taşınmıştır.
İş Leasing’in insan kaynakları stratejisi, en önemli kaynağı olan “insan kaynağını” vizyon, misyon ve hedefler doğrultusunda en verimli şekilde yönetmek, katma değeri yüksek, sektörde fark yaratacak, rekabet düzeyini en yüksek seviyeye çıkartacak bir ekip olmak, ekibin mesleki ve kişisel gelişimini desteklemek, motivasyonunu sağlamak ve performanslarını en üst seviyeye çıkartmak için uygulamalar geliştirmektir. İnsan kaynakları faaliyetlerinin misyonu, leasing sektöründe en çok çalışılmak istenen şirket olmak ve çalışan memnuniyeti sürekliliğini sağlamaktır. İş Leasing, doğru göreve doğru kişiyi yerleştirmek için, yetkinlikler üzerine kurgulanmış, objektif, pozisyona özel geliştirilen farklı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri kullanmaktadır. İş Leasing’de eğitim faaliyetleri; iş planları, ihtiyaç analizleri ve performans çıktıları dikkate alınarak, tüm çalışanlara teknik ve yetkinlik gelişimi sağlayacak şekilde planlanmaktadır.