Menu
2019 YILI FAALİYETLERİ

REKABETÇİ
REKABETÇİ FİNANSMAN MALİYETLERİYLE MÜŞTERİLERİNİN MALİ YAPILARINA UYGUN, NAKİT AKIŞLARIYLA UYUMLU ÇÖZÜMLERİ ÜRETEBİLME YETKİNLİĞİNE SAHİPTİR.

HİZMETLER

Müşteri odaklı hizmet modelini, müşterilerin yatırım ihtiyaçlarına özgün çözüm üretme ve profesyonel ekibinin uzmanlığı üzerinde temellendiren İş Leasing, sektöründe önemli rekabet üstünlüğüne sahiptir. Güçlü bir kanal yönetimi stratejisi uygulayan Şirket’in satış faaliyetleri; Türkiye İş Bankası şubeleri, satıcılar ve doğrudan pazarlama olmak üzere üç ayrı kanal üzerinden yürütülmektedir. İş Bankası’nın yurt genelinde yaygın şube ağı İş Leasing’e yüksek bir erişim ve hizmet avantajı sunmaktadır. Satıcı firmalarla verimlilik esasına dayalı bir işbirliği tesis eden İş Leasing, kanalın etkinliğini artıracak çalışmalara devam etmektedir. Şirket, rekabetçi finansman maliyetleriyle müşterilerinin mali yapılarına uygun, nakit akışlarıyla uyumlu çözümleri üretebilme yetkinliğine sahiptir. İş Leasing, 2019 yılında da hızlı, doğru ve verimli süreçlerle işleyen hizmet modeli ve odaklı iş stratejileriyle başarılı performans sonuçları elde etmiş; tercih edilen hizmet sağlayıcı kimliğini ileri taşıyarak, sektöre ve ekonomiye katkısını da sürdürmüştür.

PORTFÖY

İş Leasing, sağlıklı bir portföy ve etkin risk yönetiminin sürdürülebilir büyümenin temel gereklerinden olduğunun bilinciyle, teknoloji destekli gelişmiş risk yönetim sistemlerini kullanmakta, temkinli kredi politikaları ve risk yönetimi konusundaki yetkinliği ile kredi kalitesi görece yüksek, tabana yaygın ve kârlı bir portföy oluşturmaktır. Risklerini finansman desteği sunduğu farklı sektörlere dengeli bir şekilde dağıtan Şirket, sektörel çeşitlilik ve geniş bir coğrafi dağılım gösteren dengeli portföy yapısını korumakta; buna dayalı olarak sektör ortalamasının altındaki sorunlu alacak oranı ile dikkat çekmektedir. Fark yaratan müşteri deneyimi ile müşteri tabanını sağlamlaştıran ve genişleten İş Leasing, 2019 yılında müşteri adedi bazında pazar payını %12,2’ye çıkarmıştır.

10,8 MİLYAR TL
İŞ FAKTORİNG 2019 YILINI 10,8 MİLYAR TL CİRO İLE TAMAMLAMIŞTIR.

İŞ FAKTORİNG

İş Leasing’in ana hissedarı olduğu iştiraki İş Faktoring 1993 yılında kurulmuştur. Çeşitli sektör ve ölçekte şirketlerden oluşan geniş bir müşteri kitlesine sahip olan İş Faktoring, İstanbul’daki Genel Müdürlüğü, Ankara, Tuzla (İstanbul), Adana, Bursa, İzmir ve Güneşli (İstanbul)’de faaliyet gösteren altı şubesi ile finansman, garanti ve tahsilat yolu ile yurt içi ve uluslararası piyasalarda faktoring hizmeti sunmaktadır. İş Faktoring, kuruluşundan bu yana dünyanın en önemli uluslararası faktoring inisiyatifi olan Factors Chain International (FCI)’ın bir üyesidir. Şirket, bu üyeliği kapsamında müşterilerinin uluslararası faktoring işlemlerine yaygın muhabir ağı ile destek vermektedir.

İş Faktoring 2019 yılını 3,2 milyar TL toplam faktoring alacakları, 10,8 milyar TL ciro, 3,3 milyar TL aktif büyüklüğü ile tamamlamıştır. Saha Kurumsal Yönetim ve Kredi Derecelendirme Hizmetleri A.Ş. tarafından 2019 yılında yapılan inceleme sonucunda 7 Mayıs 2019 tarihinde İş Faktoring’in notu (Ulusal) kısa vadeli (TR) A1+ ve uzun vadeli (TR) “AA” olarak belirlenmiştir. Görünüm ise kısa ve uzun dönemde “Stabil” olarak değerlendirilmiştir.

HIZ VE KALİTE
İŞ LEASING, ÜRÜN VE HİZMETLERİNİN HIZ VE KALİTE DÜZEYİNİN ARTIRILARAK VERİMLİ BÜYÜMESİNİN SAĞLANMASI AMACIYLA TEKNOLOJİK ALTYAPININ GELİŞTİRİLMESİNE 2019 YILINDA DA DEVAM ETMİŞTİR.

BİLGİ TEKNOLOJİLERİ

Bilgi teknolojileri alanındaki en son yenilikler de kullanılmak suretiyle, reel sektöre olan finansman desteğini kesintisiz bir şekilde sürdüren İş Leasing, ürün ve hizmetlerinin hız ve kalite düzeyinin artırılarak verimli büyümesinin sağlanması amacıyla teknolojik altyapının geliştirilmesine 2019 yılında da devam etmiştir.

İş Leasing’in müşterilere sunduğu tüm hizmetleri teknolojik değişiklikler ve iş gereksinimleri doğrultusunda geliştirilmesi amacıyla; veri işleme hızını artırma, iş süreçlerini ve iş yapış şekillerini iyileştirmek, stratejik kararları esnek ve hassas ölçümler üzerine kurgulama kapasitesini artırmak da dahil olmak üzere teknolojik altyapının gelişimine büyük önem verilmektedir. Anılan strateji doğrultusunda her yıl birçok alanda projelendirilen gelişmeler düzenli olarak devam ederken, güncel teknolojik gelişmeler takip edilerek gerek görülen alanlarda ek yatırımlar yapılmaktadır. Satış Sonrası Hizmetler ve Olağanüstü Durum Merkezi İş Leasing’in müşteri odaklı hizmet yaklaşımının iki önemli unsurudur. Çağrı merkezi altyapısı ile hizmet veren ve müşteri memnuniyetini sürekli kılmayı hedefleyen Satış Sonrası Hizmetler Birimi, müşterilerin satış sonrası destek talepleri için önemli bir hizmet noktasıdır. Son teknolojiler ile güncellenen Olağanüstü Durum Merkezi ise müşterilere tüm koşullar altında 7/24 kesintisiz hizmet verebilmenin güvencesidir.

TERCİH EDİLEN
İNSAN KAYNAKLARI FAALİYETLERİNİN MİSYONU, LEASING SEKTÖRÜNDE EN ÇOK ÇALIŞILMAK İSTENEN ŞİRKET OLMAK VE ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ SÜREKLİLİĞİNİ SAĞLAMAKTIR.

İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM

İş Leasing’in insan kaynakları stratejisi, en önemli kaynağı olan “insan kaynağını” vizyon, misyon ve hedefler doğrultusunda en verimli şekilde yönetmek, katma değeri yüksek, sektörde fark yaratacak, rekabet düzeyini en yüksek seviyeye çıkartacak bir ekip olmak, ekibin mesleki ve kişisel gelişimini desteklemek, motivasyonunu sağlamak ve performanslarını en üst seviyeye çıkartmak için uygulamalar geliştirmektir. İnsan kaynakları faaliyetlerinin misyonu, leasing sektöründe en çok çalışılmak istenen şirket olmak ve çalışan memnuniyeti sürekliliğini sağlamaktır. İş Leasing, doğru göreve doğru kişiyi yerleştirmek için, yetkinlikler üzerine kurgulanmış, objektif, pozisyona özel geliştirilen farklı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri kullanmaktadır. İş Leasing’de eğitim faaliyetleri; iş planları, ihtiyaç analizleri ve performans çıktıları dikkate alınarak, tüm çalışanlara teknik ve yetkinlik gelişimi sağlayacak şekilde planlanmaktadır. İş Leasing’de İnsan kaynakları süreçlerinin daha etkin yürütülebilmesi amacıyla proje faaliyetleri sürdürülmüş, dijitalleşme kapsamında teknolojik geliştirmeler yapılmış, fazla mesai, izin kullanımı gibi insan kaynakları süreçleri elektronik ortama taşınmıştır.