Müşteri odaklı hizmet modelini, müşterilerin yatırım ihtiyaçlarına özgün çözüm üretme ve profesyonel ekibinin uzmanlığı üzerinde temellendiren İş Leasing, sektöründe önemli rekabet üstünlüğüne sahiptir.
Güçlü bir kanal yönetimi stratejisi uygulayan Şirket’in satış faaliyetleri; Türkiye İş Bankası şubeleri, satıcılar ve doğrudan pazarlama olmak üzere üç ayrı kanal üzerinden yürütülmektedir.
İş Bankası’nın yurt genelinde yaygın şube ağı İş Leasing’e yüksek bir erişim ve hizmet avantajı sunmaktadır.
Satıcı firmalarla verimlilik esasına dayalı bir işbirliği tesis eden İş Leasing, kanalın etkinliğini artıracak çalışmalara devam etmektedir.
Şirket, rekabetçi finansman maliyetleriyle müşterilerinin mali yapılarına uygun, nakit akışlarıyla uyumlu çözümleri üretebilme yetkinliğine sahiptir.
İş Leasing, 2018 yılında da hızlı, doğru ve verimli süreçlerle işleyen hizmet modeli ve odaklı iş stratejileriyle başarılı performans sonuçları elde etmiş; tercih edilen hizmet sağlayıcı kimliğini ileri taşıyarak, sektöre ve ekonomiye katkısını da sürdürmüştür.
İş Leasing, sağlıklı bir portföy ve etkin risk yönetiminin sürdürülebilir büyümenin temel gereklerinden olduğunun bilinciyle, teknoloji destekli gelişmiş risk yönetim sistemlerini kullanmakta, temkinli kredi politikaları ve risk yönetimi konusundaki yetkinliği ile kredi kalitesi görece yüksek, tabana yaygın ve kârlı bir portföy oluşturmaktır.
Risklerini finansman desteği sunduğu farklı sektörlere dengeli bir şekilde dağıtan Şirket, sektörel çeşitlilik ve geniş bir coğrafi dağılım gösteren dengeli portföy yapısını korumakta; buna dayalı olarak sektör ortalamasının altındaki sorunlu alacak oranı ile dikkat çekmektedir.
Fark yaratan müşteri deneyimi ile müşteri tabanını sağlamlaştıran ve genişleten İş Leasing, 2018 yılında müşteri adedi bazında pazar payını %11,18’e çıkarmıştır.
İş Leasing’in ana hissedarı olduğu iştiraki İş Faktoring 1993 yılında kurulmuştur. Çeşitli sektör ve ölçekte şirketlerden oluşan geniş bir müşteri kitlesine sahip olan İş Faktoring, İstanbul’daki Genel Müdürlüğü, Ankara, Tuzla (İstanbul), Adana, Bursa, İzmir ve Güneşli (İstanbul)’de faaliyet gösteren altı şubesi ile finansman, garanti ve tahsilat yolu ile yurt içi ve uluslararası piyasalarda faktoring hizmeti sunmaktadır.
İş Faktoring, kuruluşundan bu yana dünyanın en önemli uluslararası faktoring inisiyatifi olan Factors Chain International (FCI)’ın bir üyesidir. Şirket, bu üyeliği kapsamında müşterilerinin uluslararası faktoring işlemlerine yaygın muhabir ağı ile destek vermektedir.
2018 yılını 2,7 milyar TL toplam faktoring alacakları, 10,5 milyar TL ciro, 2,8 milyar TL aktif büyüklüğü ile tamamlayan İş Faktoring, 147 milyon TL net kâr elde etmiştir.
Fitch Ratings 1 Ekim 2018 tarihli derecelendirme raporunda İş Faktoring’in uzun vadeli yabancı para notunu “BB-”den “B+”ye düşürmüş ve görünümünü “Negatif” olarak korurken, uzun vadeli yerel para notunu “BB”den “BB-”ye düşürmüş ve görünümünü “Negatif” olarak korumuştur. Fitch Ratings İş Faktoring’in kısa vadeli yabancı para notu ile kısa vadeli yerel para notunu “B” olarak teyit etmiştir. Destek notunu 3’ten 4’e ve “AA (tur)” olan ulusal notunu “A+ (tur)”a düşürürken görünümünü ise “Durağan” olarak teyit etmiştir.
Bilgi teknolojileri alanındaki en son yenilikler de kullanılmak suretiyle, reel sektöre olan finansman desteğini kesintisiz bir şekilde sürdüren İş Leasing, ürün ve hizmetlerinin hız ve kalite düzeyinin artırılarak verimli büyümesinin sağlanması amacıyla teknolojik altyapının geliştirilmesine 2018 yılında da devam etmiştir.
Müşterilere sunulan hizmetlerin teknolojik değişiklikler ve iş gereksinimleri doğrultusunda geliştirilmesi amacıyla; veri işleme hızını artırma, iş süreçlerini iyileştirme, stratejik kararları esnek ve hassas ölçümler üzerine kurgulama kapasitesini artırma da dahil olmak üzere teknolojik altyapının gelişimine büyük önem verilmektedir.
Her yıl birçok alanda projelendirilen gelişmeler düzenli olarak devam ederken, kullanılan teknolojik altyapı takip edilerek gerek görülen alanlarda ek yatırımlar yapılmaktadır.
Satış Sonrası Hizmetler ve Olağanüstü Durum Merkezi İş Leasing’in müşteri odaklı hizmet yaklaşımının iki önemli unsurudur. Çağrı merkezi altyapısı ile hizmet veren ve müşteri memnuniyetini sürekli kılmayı hedefleyen Satış Sonrası Hizmetler Birimi, müşterilerin satış sonrası destek talepleri için önemli bir hizmet noktasıdır. Son teknolojiler ile güncellenen Olağanüstü Durum Merkezi ise müşterilere tüm koşullar altında 7/24 kesintisiz hizmet verebilmenin güvencesidir.
İş Leasing’in insan kaynakları stratejisi, en önemli kaynağı olan “insan kaynağını” vizyon, misyon ve hedefler
doğrultusunda en verimli şekilde yönetmek, katma değeri yüksek, sektörde fark yaratacak, rekabet düzeyini en
yüksek seviyeye çıkartacak bir ekip olmak, ekibin mesleki ve kişisel gelişimini desteklemek, motivasyonunu sağlamak ve performanslarını en üst seviyeye çıkartmak için uygulamalar geliştirmektir. İnsan kaynakları faaliyetlerinin misyonu, leasing sektöründe en çok çalışılmak istenen şirket olmak ve çalışan memnuniyeti sürekliliğini sağlamaktır.
İş Leasing, doğru göreve doğru kişiyi yerleştirmek için, yetkinlikler üzerine kurgulanmış, objektif, pozisyona özel geliştirilen farklı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri kullanmaktadır.
İş Leasing’de eğitim faaliyetleri; iş planları, ihtiyaç analizleri ve performans çıktıları dikkate alınarak, tüm çalışanlara teknik ve yetkinlik gelişimi sağlayacak şekilde planlanmaktadır.
İş Leasing’de İnsan kaynakları süreçlerinin daha etkin yürütülebilmesi amacıyla proje faaliyetleri sürdürülmüş, dijitalleşme kapsamında teknolojik geliştirmeler yapılmış, fazla mesai, izin kullanımı gibi insan kaynakları süreçleri elektronik ortama taşınmıştır.
Çalışanların çalışma ortamı, kurumsal iklim ve önem verdikleri tüm konularda görüşlerini ortaya koyarak iyileştirme önerileri sunabilmelerini sağlayan Çalışan Komitesi, Şirket içindeki iletişimi güçlendirerek ve çalışanların sesi olmayı sürdürmektedir.