GENEL DEĞERLENDİRME


FAALİYETLER

geri ileri



Geniş müşteri tabanı, yenilikçi çözüm ve yaygın hizmet.

Teknolojik gelişmelerin etkisiyle hızlı değişimin takipçisi olan İş Leasing, değer yaratan ürün ve hizmetleriyle, müşteri beklentilerine en hızlı şekilde uyum sağlayarak sunduğu çözümler ve geliştirdiği iş modelleriyle pazardaki konumunu güçlendirdi, işlem hacmini, pazar payını ve karlılığını arttırdı.

2014 yılında tabana yayılmış müşteri portföyü üzerinden, yenilikçi çözüm yaklaşımı, yaygın hizmet ağı ve müşteri odaklı hizmetlerle büyümeyi hedefleyen İş Leasing, süreç altyapılarını geliştirmeye, kapasite ve verimliliği artırmaya ve müşteri memnuniyetini sağlamaya yönelik çalışmalar gerçekleştirdi.

2014 yılında Türkiye çapındaki şube ağını genişleten İş Leasing, Şişli, Gebze, Denizli, Diyarbakır, Kayseri ve Ostim Ankara Şubelerini faaliyete geçirerek, şube sayısını 16’ya çıkardı.

Organize Sanayi Bölgeleri ile oluşturduğu başarılı iş birlikleri kapsamında, bu bölgelerdeki firmalara sat-geri kirala çözümü sunan İş Leasing KOBİ’lere özel çözümleriyle ve sat-geri kirala konusundaki uygulamalarıyla başarılı sonuçlar elde etti.

Çeşitli segmentlerde faaliyet gösteren, değişimlere duyarlı ve etkin kaynak kullanım ihtiyacı yüksek olan firmalara, ihtiyaca uygun finansal kiralama hizmeti sunarak müşterilerinin gözünde fark yarattı. Katma değer yaratan yaklaşımı ile sektör ortalamalarının üzerinde performans gösteren İş Leasing, müşteri memnuniyeti ve sadakatini en üst düzeye ulaştırma odaklı hizmet anlayışının sonucunda müşteri tabanını daha da genişletti.

Sağlıklı risk dağılımına dayalı portföy yönetimi.

Etkin risk yönetimi yaklaşımı, kaliteli ve tabana yaygın portföy oluşturma stratejisi doğrultusunda faaliyetlerini sürdüren İş Leasing, Türkiye çapında yaygınlaşan satış ağı ile sunduğu etkin ve profesyonel hizmetler sayesinde, portföyünde yaygın coğrafi dağılıma ve sektörel çeşitliliğe ulaştı.

Portföy risk dağılımını etkin biçimde yöneten İş Leasing, 2014 yılında da portföy kalitesiyle fark yaratmaya devam etti. Hizmet verdiği müşteri adedi %23, işlem adedi ise %16 artan Şirketin portföyü İş Bankası müşterileri ve halen çalışmakta olan diğer müşterilerin yer aldığı geniş bir yelpazeden oluşmaktadır. İş Leasing yeni işletmeleri düzenli bir şekilde portföyüne dahil etmekte, bu doğrultuda kiralama konusu ekipmanlar geniş bir yelpazeye yayılırken ürün çeşitliliği de sağlanmaktadır.

1993 yılında kurulan İş Faktoring A.Ş., müşterilerine finansman, garanti ve tahsilat yolu ile yurtiçi ve uluslararası piyasalarda faktoring hizmeti sunmaktadır. Factors Chain International (FCI) üyesi olan Şirketimiz müşterilerinin uluslararası faktoring işlemlerine yaygın muhabir ağı ile destek vermektedir. Türkiye’nin ilk faktoring şirketlerinden biri olan İş Faktoring A.Ş, sektör tecrübesi ve deneyimli kadrosu ile sektörün önemli oyuncularından birisidir. 2014 yılını, 5,746 milyon TL ciro, 1,455 milyon TL aktif büyüklüğü ve 1,433 milyon TL faktoring alacak bakiyesi ile tamamlayan Şirketimiz 7,954 bin TL net kar rakamına ulaşmıştır. Şirket, aktif saha satışındaki etkinliğini ve özellikle KOBİ finansmanındaki varlığını artırmak için 2014 yılı içerisinde 3 şube açmıştır. Fitch Ratings 6 Haziran 2014 tarihinde İş Faktoring’in uzun vadeli döviz cinsinden notu ve ulusal kredi notunu BBB olarak, görünümü ise durağan olarak belirlemiştir.

Teknolojik gelişmelerin hızlı takibiyle yüksek standartlarda ürün ve hizmetler, daha etkin iş süreçleri.

Teknolojik gelişmelerin etkisiyle hızlı değişimin takipçisi olan İş Leasing, müşterilerine değer yaratan yenilikçi hizmetleriyle, müşterilerine daha fazla fayda sağlamayı amaçladı. Teknoloji yatırımlarını 2014 yılında da sürdüren İş Leasing, hizmet kalitesini artıran ve iş süreçlerini daha da etkin hale getiren bir dizi projeyi başlattı.

Şirket yönetiminin etkinliğini artıracak ve yeni iş stratejilerinin hayata geçirilmesinde hız sağlayacak İş Zekası platformu yatırımları tamamlandı. Bu platform istenilen her nitelikte veri ve analize anlık ulaşım, iş akışlarındaki trendlere ve ileri dönük projeksiyonlara erişim ve verinin yönetim kararları içinde daha etkin kullanımını hedeflemektedir.

Şirketin saha ekipleri ve müşteri temsilcileri ile müşterilerinin kendileri ile ilgili unsurlara internet üzerinden erişimini ve işlem gerçekleştirmesini sağlayan WEB Platform projesi 2014 yılında devreye alındı ve bu sayede özellikle satış fonksiyonunda verimlilik artırıldı. Satıcı ve danışmanlar başta olmak üzere diğer iş ortaklarının da bu platform üzerinden işlem yapmasını sağlayacak şekilde proje 2015 yılı boyunca sürdürülecektir.

Satış Sonrası Hizmetler ve Olağanüstü Durum Merkezi İş Leasing’in müşteri odaklı hizmet yaklaşımının iki önemli unsurudur. Çağrı merkezi altyapısı ile hizmet veren ve müşteri memnuniyetini sürekli kılmayı hedefleyen Satış Sonrası Hizmetler Birimi, müşterilerin satış sonrası destek talepleri için önemli bir hizmet noktasıdır. Son teknolojiler ile güncellenen Olağanüstü Durum Merkezi ise müşterilere tüm koşullar altında 7/24 kesintisiz hizmet verebilmenin güvencesidir.

Çalışanlarına sürekli yatırım yapmayı sürdüren İş Leasing, nitelikli ve tecrübeli insan kaynağı ile birlikte büyüyor ve güçleniyor.

İş Leasing, insan kaynakları yönetimi uygulamalarıyla en değerli varlığı olarak gördüğü “insan kaynağını” en etkin şekilde yönlendirmeyi ve profesyonel gelişme olanakları yaratmayı hedeflemektedir. Amaç, Şirket ile birlikte çalışanların da büyümesini ve güçlenmesini sağlayacak, fark yaratan insan kaynakları stratejileri geliştirerek bunları hayata geçirmektir.

2014 yılında pazar payı artışı, İş Bankası ile sinerjinin arttırılması ve daha yaygın müşteri tabanına erişimin sağlanması hedefleri doğrultusunda, Şirketin şube sayısı arttırılmış, artan iş hacmini desteklemek üzere Şirketin kadrosu dinamik ve genç çalışanların katılımı ile güçlendirilmiştir. 2013 yılında 123 olan çalışan sayısı, güçlendirilen kadrolarla 2014 sonunda 142’ye yükselmiştir. Çalışan sayısındaki artışa rağmen, aynı dönem içinde çalışan başına düşen portföy büyüklüğü ve çalışan başına karlılıkta artış sağlanmıştır.

Yaygınlaşan şubelerdeki insan kaynağının etkin yönetimi amacıyla şube kademelendirme esasları hayata geçirilmiş, başarının doğru ölçekte ve zamanında ödüllendirilmesi amacıyla prim sistemi ve unvan yapısı gözden geçirilerek daha etkin hale getirilmiştir. Önceki yıllarda birlikte yürütülmekte olan Satış ve Pazarlama fonksiyonları, değişen ihtiyaçlar nedeniyle yeniden gözden geçirilmiş ve 2014 yılında iki fonksiyon birbirinden ayrılmıştır.

Eğitim faaliyetleri kapsamında çeşitli bölümlerde istihdam edilen yeni kadroların Şirket kültürüne ve değerlerine en hızlı şekilde adapte olabilmeleri ve teknik donanımlarının artırılması için uzun soluklu eğitim programları organize edilmiş olup, bu yöndeki faaliyetlerin 2015 yılında da devam etmesi planlanmaktadır.